Vrijdagmiddag 4 februari rond de klok van 13:30 uur was het zover: op de Mariaschool in Vasse werd bekendgemaakt wie de schoolprins en -prinses van 2022 zouden worden. De spanning was hoog en nadat er veel was gespeculeerd in groep 8, werd vrijdagmiddag bekend welk duo zou gaan regeren over de Spekscheetersschool. De vaders van de schoolprins en -prinses waren verkleed als Abraham en Sarah en stonden onherkenbaar op het schoolplein. Door middel van een spannende quiz viel er een voor een iemand af, waarna er één persoon overbleef. Dit was Bram Lenferink: de schoolprins van 2022. Ook werd er eenzelfde quiz gehouden voor de meisjes van groep 8. Bij de meisjes bleef Saar Ensink over, de schoolprinses van dit jaar. Dit duo gaat het komende jaar regeren over de Mariaschool, die in de carnavalstijd wordt omgedoopt tot de Spekscheetersschool. Het duo was dolblij met hun nieuwe titel. ‘Hier heb ik acht jaar naar uitgekeken’, zei een blije Saar.
Na schooltijd zijn de schoolprins en -prinses samen met de klasgenoten naar hun thuisfront in Mander gegaan. De meiden en jongens hebben voor Schoolprins Bram en Schoolprinses Saar een prachtig bord gemaakt.

